Losowe zdjęcie |
 |
 M62-1769
Komentarzy: 0 Kuba
|
 |
|
 |
 |
EU06-17
EU06-17 |
Komentarz: |
14.09.2011, tytułowa lokomotywa opuszcza Zduńską Wolę ze składem węglarek, jadąc w kierunku Sieradza.
W tym czasie PKP były już po zmianach strukturalnych w sektorze trakcji. Lokomotywy przekazane zostały poszczególnym spółkom przewozowym, które przejęły ich utrzymanie. O ile seria EU07 została podzielona pomiędzy PKP Intercity oraz PKP Cargo o tyle wszystkie pojazdy serii EU06 znalazły się na stanie przewoźnika towarowego.
Oznaczało to także zmiany w ich wykorzystaniu. Pojazdy wcześniej pracujące głównie w ruchu pasażerskim, zaczęły być zatrudniane niemal wyłącznie w przewozach towarowych (głównie intermodalnych). Popularne angliki zaczęły też pojawiać się w miejscach, gdzie wcześniej ich nie spotykano, lub też bywały sporadycznie. Tak właśnie stało się m.in. w przypadku obsługi pociągów na linii 14 w okolicy Zduńskiej Woli. Co prawda wcześniej pojazdy tej serii przez wiele lat pojawiały się regularnie w Zduńskiej Woli, jednakże była to obsługa pociągu pospiesznego Gdynia-Zakopane, kursujące3go linią 131 przez Zduńską Wolę Karsznice.
2011 rok w którym wykonałem powyższe zdjęcie był już zmierzchem świetności serii EU06. W tym czasie w ruchu pozostawało jedynie 7 liczącej 20 egzemplarzy serii. Ostatecznie także i te kilka egzemplarzy w 2012 roku wycofano z ruchu.
Warto tutaj dodać, że widoczna na zdjęciu lokomotywa w sierpniu 2012 roku trafiła na kilka tygodni do PKP Intercity, które cierpiały na duży niedobór taboru trakcyjnego. Była wykorzystywana na odcinkach Kraków-Zakopane i Kraków-Krynica. |
Słowa kluczowe: |
EU06, EU06-17, PKP Cargo, anglik, Zduńska Wola, Sieradz, SRJP200, D29-14, lato, łódzkie |
Data: |
03.05.2020 13:38 |
Wyświetleń: |
6915 |
Pobrań: |
0 |
Ocena: |
0.00 (0 głosów) |
Wielkość pliku: |
799.9 KB |
Dodał: |
Grzegorz |
|
|
 |