Losowe zdjęcie |
 |
 WĘGIER
Komentarzy: 0 Dyzio_Marzyciel
|
 |
|
 |
 |
MVTV2-107
MVTV2-107 |
Komentarz: |
16.07.2020 Tišnov, należacy do SŽDC (czeskiego odpowiednika PLK) wagon MVTV2-107 oczekuje na ewentualne zadania związane z obsługą sieci trakcyjnej na terenie macierzystej sekcji.
Wagony techniczne MVTV2 konstrukcyjnie wywodzą się z projektu wagonów motorowych 810, czyli popularnych motoraczków.
Produkcję tego typu pojazdów na potrzeby ówczesnych kolei czechosłowackich prowadzono w latach 1981-1983. Łącznie w zakładach Škoda Vagonka Studenka powstało 115 wagonów montażowo-inspekcyjnych sieci trakcyjnej MVTV2, w tym 3 w wersji szerokotorowej.
Po podziale Czechosłowacji na samodzielne państwa Czechy i Słowację, Koleje Czeskie (České dráhy) przejęły 77 wagonów tego typu. Natomiast 37 wagonów, w tym 3 szerokotorowe zyskały Koleje Słowackie.
Początkowo wagony sieciowe tego typu posiadały oznaczenie M153.0, w 1988 roku zostało ono zmienione na 892. Kolejna zmiana miała miejsce w 1997 roku, od kiedy to wagony tego typu należące do spółki České dráhy (ČD) zyskały nową serią MVTV 2, Zmiana serii nastąpiła też w przypadku wagonów należących natomiast pojazdy należące do kolei słowackich (ŽSR), gdzie zostały one oznaczone serią MVTV 02 dla przypadku wagonów normalnotorowych oraz MVTV 03 dla pojazdów szerokotorowych.
W 2008 roku wagony należące dotychczas do CD przekazane zostały na stan zarządcy infrastruktury - Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).
Na początku drugiej dekady obecnego stulecia czeski zarządca infrastruktury zdecydował o rozpoczęciu modernizacji nieco już przestarzałych wagonów. Na podstawie umowy ze spółką CZ Loko z 2011 roku SŽDC poddały modernizacji 10 wagonów MVTV2. Zmodernizowane pojazdy zostały oznaczone serią MVTV2.2. W 2015 roku podpisano kolejną umowę na modernizację wagonów tego typu. Pierwszy wagon przekazany został w 2016 roku, pojazdy z najnowszej modernizacji noszą oznaczenie MVTV2.3
Na koniec kilka danych technicznych wagonu MVTV2:
Długość całkowita – 13970mm
Masa służbowa – 23500 kg
Układ osi – A'1'
Moc ciągła – 155 kW
Prędkość maksymalna – 80 km/h
Typ silnika spalinowego – LIAZ ML 634
Układ przenoszenia napędu – hydromechaniczny |
Słowa kluczowe: |
MVTV2, MVTV2-107, Tišnov, SŽDC, Jihomoravský kraj, lato, linia_CD_250, SRJP_CD_250 |
Data: |
21.07.2020 20:01 |
Wyświetleń: |
2937 |
Pobrań: |
0 |
Ocena: |
0.00 (0 głosów) |
Wielkość pliku: |
1.1 MB |
Dodał: |
Grzegorz |
|
|
 |