| 
                     
                      |  Losowe zdjęcie |   
                      |  |   
                      | 
  SM42-1207
 Komentarzy: 0
 Kuba
 
 
 |   
                      |  |  |  |  | Dwa oblicza IC
 
 
 
                     
                      | 
						   
                            | Dwa oblicza IC |   
                            | Komentarz: | 24.09.2015 Gdańsk, przystanek osobowy Gdańsk Stadion EXPO zamieniony na tereny wystawowe targów kolejowych TRAKO. Największym zainteresowaniem tegorocznej edycji targów cieszyły się dwa EZT, które w najbliższych miesiącach mają przejąć częściowo przewozy służby publicznej  realizowane przez PKP IC w ramach kategorii Intercity. Do realizacji tych zadań przewoźnik przy wsparciu funduszy unijnych zakupił w ramach dwóch przetargów 40 pojazdów za łączną kwotę 2,9 mld zł.
 Zakupione pojazdy to składy ED160 z rodziny Flirt 3  konsorcjum Stadler/Newag (na zdjęciu widoczny skład ED160-009) oraz ED161 Dart produkowanych przez zakłady Pesa (na zdjęciu skład ED161-004).
 Podczas targów miałem okazję ocenić "na sucho" produkty z obu kontraktów. Ogólne wrażenia przemawiają na korzyść pojazdu konsorcjum z Siedlec i Nowego Sącza. Jest pojazdem nieco bardziej wygodnym, a zastosowanie rozwiązania są bardziej przyjazne dla pasażera. Z kolei w pojeździe Dart, który widać usilną próbę nawiązania do pociągów znanych jako "Pendolino" Czy jest to najlepsza droga? Trudno ocenić. Jeszcze nie tak dawno producent z Bydgoszczy w blasku fleszy i z udziałem najwyższych notabli i urzędników państwowych, związanych z partią sprawującą (jeszcze) władzę prezentował skład Dart właśnie jako "Polskie "Pendolino". Można powiedzieć, że faktycznie jest to odpowiednik "Pendolino", niestety szkoda że jedyną wspólną cechą z pociągiem włoskim jest opóźnienie dostawy. Mimo że jest już koniec września i realizacja kontraktu powinna dobiegać końca, ŻADEN skład nie został jeszcze przekazany przewoźnikowi, w przeciwieństwie do składów Flirt, które w najbliższych dniach wejdą do parku taborowego PKP IC.
 Warto dodać, że składy Dart przewidziane są do kursowania w naszym regionie. Obsługiwać mają zatrzymujące się w Zduńskiej Woli i Sieradzu pociągi kategorii Intercity kursujące w relacjach Warszawa/Białystok/Łódź Kaliska (w przyszłości Lublin)-Wrocław/Ostrów Wlkp./Jelenia Góra.
 |   
                            | Słowa kluczowe: | ED160-009, ED161-004, Flirt, Dart, Stadler, Newag, Pesa, Gdańsk, Stadion_Expo, targi, TRAKO, SRJP452, D29-246, pomorskie, jesień |   
                            | Data: | 27.09.2015 00:38 |   
                            | Wyświetleń: | 6958 |   
                            | Pobrań: | 0 |   
                            | Ocena: | 0.00 (0 głosów) |   
                            | Wielkość pliku: | 595.2 KB |   
                            | Dodał: | Grzegorz |  |  
 
 
 
   |  |