Jesteś tutaj: Start
Od kilkunastu dni mieszkańcy regiony korzystający z usług kolei mogą zauważyć zmiany na peronach w Zduńskiej Woli czy Sieradzu. Niestety nie jest to początek odkładanej od kilku lat rewitalizacji, a jedynie prace poprawiające estetykę stacji. Czy oznacza to kolejne odsunięcie w czasie planowanych robót modernizacyjnych?
W ramach prowadzonych obecnie prac spółka Polskie Linie Kolejowe wyremontowała nieczynną od lipca 2015 roku krawędź peronu 4 na zduńskowolskim dworcu. Zamontowano też estetyczne tablice z numeracją peronów, zmianie uległ też sposób ustawienia tablic informacyjnych z nazwą stacji, zgodnie z obecnie obowiązującymi na sieci PLK standardami. Podobne zmiany w estetyce dworców wprowadzone zostały na wyłączonych z regularnych przewozów pasażerskich stacjach Zdńska Wola Karsznice i Zduńska Wola Południowa.
W Sieradzu pod wiatą
Szerszy zakres miały prace przeprowadzone na peronach stacji Sieradz. Poza instalacją podobnie jak w Zduńskiej Woli nowych oznaczeń peronowych podróżni oczekujący na pociąg zyskali takżę estetyczne wiaty chroniące przed opadami atmosferycznymi, które zainstalowano na peronie 2. Z pewnością tego typu zmiana zostanie przychylnie przyjęta przez mieszkańców Sieradza i gości odwiedzających miasto.
Modernizacja już w przyszłym roku
Przeprowadzone na przełomie rudnia i stycznia prace mają jednak tylko charakter doraźny i tymczasowy. Jak udało się potwierdzić redakcji ZWK już w 2017 roku Polskie Linie Kolejowe przystąpią do odczekiwanych i odkładanych od kilku lat prac modernizacyjnych na linii numer 14 na odcinku Łódź Kaliska – Ostrów Wielkopolski. Jak poinformował redakcję przedstawiciel PLK przygotowanie dokumentacji przedprojektowej dla etapu I (odcinek łódź Kaliska – Zduńska Wola przyp. red.)zostało zakończone z końcem roku 2015, natomiast dla etapu II planowane jest w II kwartale 2016 r. Podpisanie umów na rozpoczęcie robót dla obu etapów przewidywane jest w 2017 roku.
Znaczna poprawa komfortu obsługi podróżnych
W ramach etapu I na odcinku Łask - Zduńska Wola PKP Polskie Linie Kolejowa S.A. przebudują stację Łask i stację Zduńska Wola. Podróżni zyskają wygodne ławki, pojawi się czytelne oznakowanie, tablice informacyjne, kosze, nowoczesny system nagłośnienia oraz oświetlenie. Obie stacje dostosowane będą do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Dodatkowo na stacji Zduńska Wola przebudowane zostanie przejście podziemne, które ułatwi pasażerom dojście do peronów.
W ramach etapu II dla odcinka Zduńska Wola – Radliczyce na: stacjach pośrednich: Sieradz, Sędzice, Błaszki; oraz przystankach osobowych: Męcka Wola, Sieradz Męka, Sieradz Warta, Skalmierz, Radliczyce, również planowana jest przebudowa peronów. Na stacji Sieradz, gdzie w ostatnich latach peron nr 1 został przebudowany, również zmodernizowany zostanie peron nr 2. Po przebudowie na stacji będą funkcjonowały dwa perony, zapewniając dodatkową obsługę pociągów. Na wszystkich peronach zostanie wymieniona nawierzchnia krawędziowa, która dla bezpieczeństwa pasażerów posiada zaznaczony pas bezpieczeństwa z wyczuwalną fakturą oraz ścieżki naprowadzające. Pasażerowie skorzystają z nowych, wygodnych, czytelnie oznakowanych peronów, wyposażonych w nowe wiaty, ławki, kosze, tablice informacyjnie i oświetlenie.
Komentarze
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.