Jesteś tutaj: Start
Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, PKP Polskie Linie Kolejowe nie zmodernizują peronów na stacji Zduńska Wola Karsznice. Z kolei peronów na przystanku Zduńska Wola Karsznice Południowe będzie jednokrawędziowy.
Nie będzie modernizacji peronów na stacji Zduńska Wola Karsznice w ramach projektu modernizacji linii 131 LOT D Rusiec Łódzki – Zduńska Wola Karsznice. Przypomnijmy, że w pierwszych założeniach modernizacji linii 131 w ramach LOTu D nie było ujętej modernizacji peronów na stacji Zduńska Wola Karsznice. Jednak jak informowaliśmy w styczniu 2021 roku, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. po przeanalizowaniu zdecydowały, że prace na stacji Zduńska Wola Karsznice będą realizowane w ramach przebudowy odcinka Rusiec Łódzki – Zduńska Wola Karsznice (LOT D). W ramach modernizacji stacji Zduńska Wola Karsznice PLK rozważały różne warianty rozszerzenia prac obejmujące modernizację peronów oraz budowę nowego dojścia - w postaci kładki nad torami lub tunelu pod torami.
- Po gruntownej analizie wykazano, że obsługa podróżnych ze Zduńskiej Woli – po uruchomieniu połączeń pasażerskich na linii nr 131 – zapewniona będzie przez dotychczasowe perony stacji Zduńska Wola Karsznice oraz nowy, wyższy peron na przystanku Zduńska Wola Karsznice Południowe.Jednocześnie zabezpieczone zostało miejsce pod budowę nowego peronu nr 2 na stacji Zduńska Wola Karsznice, gdyby w późniejszym terminie zaszła taka potrzeba np. w razie większych potoków podróżnych. – informuje Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP PLK
Warto dodać, że peron na przystanku Zduńska Wola Karsznice Południowe będzie jednokrawędziowy, zapewniając obsługę podróżnych od strony toru nr 2. Nie będzie krawędzi peronu od strony toru nr 4 zakończonego kozłem oporowym.
Komentarze
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.