Witamy, Gościu
Username: Password: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Rozkład Jazdy 2015/16 - przecieki

Rozkład Jazdy 2015/16 - przecieki 8 lata 8 mies. temu #19

  • railman
  • railman's Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 88
Grzegorz napisał:
Ogólnie nie warto ekscytować się tym co obecnie gdzieś wycieka. Wszystko to jest oparte na "projekcie" z marca. Warto zadać sobie pytanie czy istotnie można to nazwać projektem. W mojej ocenie był to tylko zbitek...hmm...życzeń, zachcianek, może taki swego rodzaju balon próbny?

Powiem tak, jeśli chodzi o Nasz region czy Łódź wyglądało to w mairę sensownie. Nowy Tabor, dzięki czemu uruchomione dodatkowe poranne czy powrotne wieczorne połączenia. Wierzę, że uda się to w miarę sensownie zachować,bo przyznam się szczerze przydałyby się późnowieczorne połączenia z Katowic czy Krakowa do Łodzi, czy to co Nas najbardziej interesuje z Wrocławia do Łodzi
Na koniec dodam, że już obecnie po rewitalizacji północnego odcinka linii 131 i zaledwie niewielkich pracach modernizacyjnych na odcinku od Inowrocławia do Chorzowa pociąg pospieszny jadący węgłówką jest w stanie pokonać odcinek do Trójmiasta o ponad 2 godziny szybciej aniżeli przez Łódź. Jest więc tym bardziej zasadne uruchomienie nawet całorocznego pociągu ze Śląska do Gdyni właśnie po trasie przez Karsznice, mimo tego że prowadzi ona na południowym i centralnym odcinku przez tereny słabo zurbanizowane.

Ponad 2 godzinki szybciej? :) NA ten moment obawiam się, że jest to nierealne niestety :)
Ostatnio zmieniany: 8 lata 8 mies. temu przez railman.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozkład Jazdy 2015/16 - przecieki 8 lata 8 mies. temu #20

  • Grzegorz
  • Grzegorz's Avatar
  • Offline
  • Senior forum
  • Posty: 54
Na koniec dodam, że już obecnie po rewitalizacji północnego odcinka linii 131 i zaledwie niewielkich pracach modernizacyjnych na odcinku od Inowrocławia do Chorzowa pociąg pospieszny jadący węgłówką jest w stanie pokonać odcinek do Trójmiasta o ponad 2 godziny szybciej aniżeli przez Łódź. Jest więc tym bardziej zasadne uruchomienie nawet całorocznego pociągu ze Śląska do Gdyni właśnie po trasie przez Karsznice, mimo tego że prowadzi ona na południowym i centralnym odcinku przez tereny słabo zurbanizowane.

Ponad 2 godzinki szybciej? :) NA ten moment obawiam się, że jest to nierealne niestety :)[/quote]

Hehe, no tak miało być nie "ponad" a "około" :/
Pozwoliłem sobie zrobić symulacje, aby sprawdzić na ile faktycznie da się na chwilę obecną jechać krócej. Porównanie obejmuje odcinek Zawiercie - Bydgoszcz Główna, bowiem w przypadku pociągu "Wydmy" to na tym odcinku następuje różnica trasy.
Do porównania wykorzystałem rozkład pociągu "Wydmy" na obecny sezon (odcinek Zawiercie - Bydgoszcz przez CMK Łódź) , a dla odcinka Zawiercie - Bydgoszcz przez Karsznice obecnie możliwe do osiągnięcia prędkości dla pociągów pospiesznych. Zgodnie z obliczeniami porównanie czasów przejazdu wygląda tak:
Trasa przez Karsznice
Zawiercie 23.20
Częstochowa 23.54/23.59
Zduńska Wola Karsznice 2.09/2.14
Inowrocław 4.14/4.16
Bydgoszcz Gł. 4.50/4.55

Trasa pociągu "Wydmy" rozkład 2014/2015 przez Tomaszów Maz. , Łódź Kaliską
Zawiercie 23.20
Łódź Kaliska 2.14/2.19
Bydgoszcz Gł. 6.08/6.23


Jak widać różnica wynosi 1,5 godziny. Biorąc pod uwagę postępującą rewitalizację linii 131, a także planowane w najbliższym czasie prace na linii Chorzew Siemkowice - Wyczerpy należy założyć że różnica będzie jeszcze większa. Tym bardziej, że rewitalizacja trasy przez Łódź, szczególnie odcinka Zgierz - Kutno odsuwa się po raz kolejny w czasie.
Ostatnio zmieniany: 8 lata 7 mies. temu przez Grzegorz.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozkład Jazdy 2015/16 - przecieki 8 lata 8 mies. temu #22

  • railman
  • railman's Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 88
No cóż, zobaczymy co PKP Intercity wymyśli, oficjalnie mają ogłosić projekt rozkładu we wrześniu, jeśli nie będzie żądnego sezonowca nad Morze, będziemy musieli pomyśleć nad jakąś akcją nt. przywrócenia tego połączenia na trasę przez Karsznice.

Tymczasem podzielę się z Wami nowszym projektem rozkładu PKP Intercity dla Zduńskiej Woli, gdzie zaszły delikatne zmiany:

KIERUNEK WROCŁAW:

IC Asnyk Warszawa Wsch. 4:53 - Łódź Widzew 6:27 - Zduńska Wola 7:26 - Wrocław Gł. 10:14

IC Orzeszkowa Białystok 5:40 - Warszawa Wsch. 7:53 - Łódź Widzew 9:27 - Zduńska Wola 10:25 - Wrocław Gł. 13:14

IC Słowacki Białystok 9:40 - Warszawa Wsch. 11:53 - Łódź Widzew 13:27 - Zduńska Wola 14:25 - Wrocław Gł. 17:13 - Jelenia Góra 19:54

IC Konopnicka Białystok 13:40 - Warszawa Wsch. 15:53 - Łódź Widzew 17:27 - Zduńska Wola 18:25 - Wrocław Gł. 21.14

IC Dąbrowska Warszawa Wsch 17:53 - Łódź Widzew 19:27 - Zduńska Wola 20:25 - Wrocław Gł. 23:14

KIERUNEK WARSZAWA:

IC Dąbrowska Wrocław Gł. 4:58 - Zduńska Wola 7:34 - Łódź Widzew 8:39 - Warszawa Wsch.10:12

IC Konopnicka Wrocław Gł. 6:58 - Zduńska Wola 9:34 - Łódź Widzew 10:39 - Warszawa Wsch. 12:12 - Białystok 14:25

IC Słowacki Jelenia Góra 8:23 - Wrocław Gł. 10:58 - Zduńska Wola 13:34 - Łódź Widzew 14:39 - Warszawa Wsch. 16:12 - Białystok 18:25

IC Orzeszkowa Wrocław Gł. 14:58 - Zduńska Wola 17:34 - Łódź Widzew 18:39 - Warszawa Wsch. 20:12 - Białystok 22:25


IC Asnyk Wrocław Gł.. 18:58 - Zduńska Wola 21:34 - Łódź Widzew 22:39 - Warszawa Wsch. 00:12

Na terenie Łodzi pociągi zatrzymują się na st. Pabianicka, Chojny, Dąbrowa i Widzew.
Ostatnio zmieniany: 8 lata 8 mies. temu przez railman.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozkład Jazdy 2015/16 - przecieki 8 lata 7 mies. temu #23

W nowym rozkładzie jazdy bardzo przydałoby się sezonowe, zimowe połączenie. W latach 13/14 przez Inowrocław i Karsznice trasowany był TLK Tetmajer (Trójmiasto - Zakopane), który cieszył się naprawdę przyzwoitą frekwencją. Problemem mogą być jednak remonty prowadzone na linii 131 na południe od Ina.
Jeśli ktoś jest w temacie, to proszę o odpowiedź czy jest jakakolwiek szansa na taki pociąg.

Pozdrawiam
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozkład Jazdy 2015/16 - przecieki 8 lata 7 mies. temu #24

  • railman
  • railman's Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 88
Oj tak by się przydało takie sezonowe połączenie do Zakopanego, jednak niestety wątpię, aby takowe się w nowym rozkładzie jazdy pojawiło.

Miałeś może okazję widzieć ten pociąg w Karsznicach? Dużo osób potrafiło do Niego wsiąść / wysiąść ?

Co do remontów to od Inowrocławia do Karsznic chyba już będzie większość szlaku ukończona, gorzej może być na południe od Karsznic.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozkład Jazdy 2015/16 - przecieki 8 lata 7 mies. temu #25

Jechałem tym pociągiem z Inowrocławia do Zakopanego i z powrotem w styczniu ubiegłego roku I klasą. Jeżeli chodzi o frekwencję to na moje oko w obie strony ok 60-70%. Jeżeli chodzi o Karsznice to z tego co pamiętam kilka osób się dosiadało/wysiadało. W stronę południa znakomita większość to byli podróżni z Trójmiasta i Bydgoszczy, nad ranem sporo osób dosiadało w Częstochowie no i w Krakowie (zwłaszcza, że z tego co pamiętam to ten pociąg jeździł tylko w piątki i niedziele). Natomiast w drodze powrotnej w Krakowie wsiadł prawdziwy TŁUM ludzi + sporo osób w Częstochowie.
Jak widać w okresie sezonu zimowego jest zapotrzebowanie na takie szybkie połączenie zwłaszcza "węglówką", która to jest przecież najkrótszą drogą z Wybrzeża pod same Tatry czy chociażby do Krakowa ew. GOP, Częstochowy.
Tetmajer jeździ teraz co prawda równie szybko, bo przez Warszawę i CMK aż do Krakowa, no ale co z centralną częścią kraju? Miałem przyjemność jechać tym pociągiem nową trasą w tym roku (z Centralnej do Zakopca). Ku mojemu zaskoczeniu okazało się, że zapełnienie na podobnym poziomie, mimo, że jechał przecież przez stolicę.
Czasami decyzje PICu są dla mnie zupełnie niezrozumiałe, jak chociażby ta z wytrasowaniem Wydm przez Łódź, gdzie pociąg jadąc przez Inowrocław i Karsznice notował w poprzednim sezonie rekordową frekwencję...

Trzeba wierzyć, że po zakończeniu wszystkich remontów na Linii 131, kiedy to węglówka będzie baaaardzo atrakcyjnym szlakiem pod względem czasu przejazdu na odcinku północ-południe, powrócą nie tylko połączenia sezonowe, ale i te stałe ;)
Ostatnio zmieniany: 8 lata 7 mies. temu przez Salanderaxel.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozkład Jazdy 2015/16 - przecieki 8 lata 6 mies. temu #56

  • railman
  • railman's Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 88
Wczoraj na stronach PKP PLK pojawił się roczny zarys rozkładu jazdy 2015/16.

Podsyłam tabelkę A620 i plakat ze stacji Zduńska Wola

Plik załącznika:

Nazwa pliku: 2016_20151213-20161210_A620_PL_20150929153902.pdf
Wielkość pliku: 167 KB


Ostatnio zmieniany: 8 lata 6 mies. temu przez railman.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozkład Jazdy 2015/16 - przecieki 8 lata 6 mies. temu #57

Czy mogę prosić o podesłanie linka do strony? Dla mojej stacji widnieje tylko rozkład do grudnia tego roku.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozkład Jazdy 2015/16 - przecieki 8 lata 6 mies. temu #58

  • Grzegorz
  • Grzegorz's Avatar
  • Offline
  • Senior forum
  • Posty: 54
Salanderaxel napisał:
Czy mogę prosić o podesłanie linka do strony? Dla mojej stacji widnieje tylko rozkład do grudnia tego roku.

Jest to wersja robocza, cały czas jest uzupełniana i poprawiana. Stąd też nie należy zbytnio przywiązywać jeszcze wagi do zawartych tam danych, jednocześnie jest to powód dla którego nie możesz znaleźć odjazdów dla swojej stacji. Podczas zmian rozkład2015/16 jest niedostępny.
Posiadam ściągniętą pierwotną wersję całego SRJP 2015/16 i taką ewentualnie mogę podesłać, jeżeli będzie to pomocne ;)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozkład Jazdy 2015/16 - przecieki 8 lata 6 mies. temu #62

Z tego co widzę, nie zanosi się nawet na powrót pociągów regionalnych na trasę Inowrocław - południe linią 131...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozkład Jazdy 2015/16 - przecieki 8 lata 6 mies. temu #64

  • Grzegorz
  • Grzegorz's Avatar
  • Offline
  • Senior forum
  • Posty: 54
Salanderaxel napisał:
Z tego co widzę, nie zanosi się nawet na powrót pociągów regionalnych na trasę Inowrocław - południe linią 131...

Nie dość, że nie będzie połączeń od Inowrocławia w kierunku południowym do Zduńskiej Woli, to marszałek Stępień na wczorajszej konferencji POlitycznej związanej z kampanią wyborczą PO nie pozostawił złudzeń. Samorząd wojewódzki planuje powrót takowych połączeń po....2020 roku. Niestety Pan Stępień to Łodziocentryk i wszelkie projekty nie obejmujące swym zakresem działania stolicy województwa skazane są na porażkę. Dobitnym tego przykładem jest "dobicie" resztek połączeń regionalnych na odcinku Wieluń - Kępno, które nastąpi od grudnia 2015. Nawet zakładając odsunięcie obecnej koalicji samorządowej PO/PSL od władzy przy kolejnych wyborach w 2018 roku, to i tak ewentualne zmiany w polityce transportowej możliwe byłyby od 2019 roku.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozkład Jazdy 2015/16 - przecieki 8 lata 6 mies. temu #66

  • Martinez
  • Martinez's Avatar
  • Offline
  • Młodszy forowicz
  • Posty: 26
Wielce zapowiadany projekt terminalu Intermodalnego w Karsznicach też jakoś ucichł..
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozkład Jazdy 2015/16 - przecieki 8 lata 6 mies. temu #67

'– Połączenia te nie znikną przy najbliższej korekcie ani zmianie rozkładu jazdy – zapowiada marszałek. Nie należy jednak spodziewać się wydłużenia ich na południe lub północ przed zakończeniem modernizacji linii nr 131. – Przyczyną niskiej atrakcyjności połączeń Zduńska Wola – Częstochowa dla pasażerów był zły stan techniczny linii. Powodowało to niską frekwencję. Są już jednak zagwarantowane środki unijne na modernizację magistrali węglowej. Myślę, że po jej zakończeniu wznowienie ruchu pasażerskiego będzie logiczną konsekwencją. Potencjał kolei pozwoli znacznie lepiej skomunikować położone wzdłuż toru miejscowości, jak Chorzew Siemkowice, Szadek czy Poddębice – mówi Stępień.'
Trudno oceniać, czy wszystkie wypowiedzi polityków, które dotyczą weglówki i były cytowane na tym forum, są / nie są elementem kampanii wyborczej...
Cały artykuł na Transport-Publiczny.pl.
Co do wątku linii 181 - od grudnia znika TLK Podhalanin, TLK Noteć i Regio Kępno - TG, pojawi się IC / TLK Urania (wiosna - lato). Ponoć trwają rozmowy na temat utrzymania połączeń do Kępna i marszałek województwa jest zaangażowany w tę sprawę.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozkład Jazdy 2015/16 - przecieki 8 lata 6 mies. temu #70

  • railman
  • railman's Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 88
Matys1290 napisał:
Przyczyną niskiej atrakcyjności połączeń Zduńska Wola – Częstochowa dla pasażerów był zły stan techniczny linii. Powodowało to niską frekwencję. Potencjał kolei pozwoli znacznie lepiej skomunikować położone wzdłuż toru miejscowości, jak Chorzew Siemkowice, Szadek czy Poddębice – mówi Stępień.

Nic z tych rzeczy niska frekwencja była spowodowana fatalnym rozkładem jazdy tuż przed likwidacją, a nie jak PAn marszałek twierdzi złym stanem technicznym linii
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozkład Jazdy 2015/16 - przecieki 8 lata 4 mies. temu #95

  • railman
  • railman's Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 88
Ostatecznie znamy już rozkład jazdy, który wejdzie w życie od niedzieli 13 grudnia:
zwk.org.pl/index.php/homepage/78-zdunska...zklad-jazdy-pociagow
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
Time to create page: 0.314 seconds

Infolinia

PKP Intercity

19 757

Przewozy Regionalne

703 20 20 20

Łódzka Kolej Aglomeracyjna

(42) 205 55 15

Współpracujemy z

Ostatnie Posty

  • Brak postów do publikacji.
stat4u