Jesteś tutaj: Start
Polskie Linie Kolejowe
Przebudowa stacji Zduńska Wola Karsznice włączona do LOTu D


Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, PKP Polskie Linie Kolejowe włączyły przebudowę stacji Zduńska Wola Karsznice do realizacji w ramach projektu przebudowy odcinka Rusiec Łódzki – Zduńska Wola Karsznice (LOT D). Prace obejmą modernizację dwóch peronów i budowę przejścia podziemnego.
PKP Polskie Linie Kolejowe po przeanalizowaniu zdecydowały, że prace na stacji Zduńska Wola Karsznice będą realizowane w ramach przebudowy odcinka Rusiec Łódzki – Zduńska Wola Karsznice (LOT D). Dzięki temu mieszkańcy Zduńskiej Woli będą mogli wcześniej skorzystać ze zmodernizowanej i funkcjonalnej stacji. Zadanie obejmuje przebudowę peronów nr 2 i 3. Peron nr 1 zostanie rozebrany. Po zakończeniu prac perony będą miały długość 300 metrów. Nowe obiekty będą wyższe, co zapewni łatwiejsze wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Antypoślizgowe nawierzchnie peronów zyskają ścieżki naprowadzające dla lepszej orientacji osób niewidomych i niedowidzących. Estetyczne wiaty zapewnią ochronę przed niekorzystnymi warunkami pogodowymi, a gabloty informacyjne i oznakowanie ułatwią korzystanie z peronów. Osoby o ograniczonej możliwości poruszania otrzymają bezpieczne i wygodne dojście do pociągów, dzięki budowie nowego przejścia podziemnego. Tunel będzie wyposażony w 3 windy, które powstaną na peronach oraz przy wejściu od strony ul. Karsznickiej.
Zakładamy, że budowa przejścia podziemnego oraz przebudowa peronów na stacji Zduńska Wola Karsznice rozpocznie się na początku 2022 r. i zakończy w III kwartale 2022 r. – mówi Rafał Wilgusiak z Zespołu Prasowego PKP PLK
Także na przystanku osobowym Zduńska Wola Karsznice Południowe zostanie zmodernizowany peron. Zgodnie z planem ma zacząć się i skończyć w II kwartale 2022 r.
Przebudowane tory, rozjazdy i nowe urządzenia zabezpieczające umożliwią prowadzenie pociągów pasażerskich z prędkością do 140 km/h, a towarowych do 120 km/h. Zwiększy się również przepustowość trasy, co umożliwi przejazd większej liczby pociągów. Sprawny przewóz ładunków wpłynie na rozwój gospodarki i regionu. Inwestycja zwiększy konkurencyjność kolei – ekologicznego transportu w stosunku do przewozów drogowych.
Prace na odcinku Rusiec Łódzki – Zduńska Wola Karsznice obejmują wymianę 20 km torów, sieci trakcyjnej oraz 62 rozjazdów. Zaplanowano przebudowę 10 obiektów inżynieryjnych, w tym mostów nad rzekami Widawka i Grabia.
Zwiększy się poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym oraz drogowym, dzięki modernizacji 17 przejazdów. Sprawny i bezpieczny przejazdu pociągów pasażerskich i towarowych zapewni Lokalne Centrum Sterowania w Zduńskiej Woli Karsznicach. LCS wyposażony będzie w nowoczesne systemy i sprzęt komputerowy.
Wartość inwestycji to ponad 580 mln zł. Projekt jest w 85% dofinansowany z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakończenie prac zaplanowane jest w I kwartale 2023 roku.
Równocześnie PLK przygotowują dokumentację projektową dla przebudowy kolejnych odcinków linii nr 131 tj. Zduńska Wola Karsznice – Dąbie nad Nerem (LCS Zduńska Wola Karsznice), Dąbie nad Nerem – Złotniki Kujawskie (LCS Inowrocław), Złotniki Kujawskie – Twarda Góra (LCS Bydgoszcz), Twarda Góra – Tczew (LCS Tczew).
Komentarze
Niestety to już nie leży w kompetencjach PLK. Infrastruktura zostanie przygotowana, a czy pociągi ruszą zależy od organizatorów przewozów.J est to pośrednio także nasza rola, jako potencjalnych pasażerów, aby naciskać na organizatorów, aby na wznowienie przewozów się zdecydowali.
Kanał RSS z komentarzami do tego postu.