Nakładem wydawnictwa „Kolpress” ukazała się w tym roku na rynku wydawniczym ciekawa pozycja zatytułowana „Tabor Drogi Żelaznej Warszawsko-Wiedeńskiej”
Publikacja jest pierwszym w Polsce kompendium wiedzy na temat taboru eksploatowanego przez pierwszą w Polsce kolej. W opracowaniu znaleźć można szczegółowe zestawienie typów wagonów towarowych, pasażerskich a także lokomotyw eksploatowanych przez DŻW-W. Zestawienie uzupełnione jest licznymi grafikami oraz archiwalnymi zdjęciami opisanego taboru, całość wydana na papierze wysokiej jakości. Dla miłośników kolejnictwa i historii kolei z naszego regionu publikacja może być ciekawa z jeszcze jednego względu.
W 1902 roku, bo licznych, trwających 40 lat zawirowaniach oddana została do użytku przebiegająca przez Zduńską Wolę i Sieradz kolej warszawsko-kaliska. Plany dotyczące tego połączenia zmieniały się wielokrotnie, różne były koncepcje, jak również różne były osoby i grupy interesów przedstawiające swoje koncepcje przebiegu linii. Ostatecznie prawo do budowy wspomnianej linii uzyskał zarząd DŻW-W, który był też pierwszym operatorem na kolei kaliskiej.
Fakt ten nie mógł pozostać bez echa we wspomnianej publikacji. W książce równie pieczołowicie jak tabor kolei Warszawsko-wiedeńskiej omówiony został również tabor, jaki zarząd tej spółki zakupił dla obsługi kolei warszawsko-kaliskiej. W publikacji zamieszczony został również króciutki rys historyczny związany z planem powstania tego połączenia.
Chociaż opracowanie jak na realia Polskie nie należy do najtańszych, to wydaje się jednak że warto mieć je w swojej kolekcji, bowiem stanowi ono cenne źródło wiedzy o kolei w Polsce.