W Zakładzie Napraw Taboru w Zduńskiej Woli Karsznicach spółki PKP CARGOTABOR zakończyła się naprawa rewizyjna lokomotywy ET42-029. Powróci ona na polskie tory w historycznych zielonych barwach z tzw żółtym czołem nawiązując stylistycznie do lat 90 XXw.
Przypomnijmy, że ET42 to normalnotorowa elektryczna dwuczłonowa lokomotywa towarowa produkcji radzieckiej, najsilniejsza lokomotywa eksploatowana przez firmę PKP Cargo W latach 1978-1982 zakupiono 50 lokomotyw ET42 ( do dnia dzisiejszego skasowane zostały jedynie 4 sztuki), które zostały wyprodukowane w zakładach NEWZ w Nowoczerkasku w ZSRR. Elektrowozy zostały w całości przydzielone do lokomotywowni Zduńska Wola Karsznice. Chwalone przez maszynistów za prostotę i niezawodność.
Dzięki działaniom Naszego portalu, administracji Ilostanu Pojazdów Trakcyjnych oraz Biura Promocji PKP Cargo udało się uzyskać zgodę na odmalowanie tej lokomotywy w barwy historyczne.
Chcielibyśmy tym samym podziękować spółce PKP CARGO za wyrażenie zgody, pracownikom PKP CARGO TABOR ZNT Zduńska Wola Karsznice za świetne wykonanie powierzonego zadania, a także pozostałym osobom które miały swój wkład w tym przedsięwzięciu. Dziękujemy.
Kolorystyka lokomotywy:
- Górny pas - jasny zielony - RAL 6019
- Dolny pas - ciemny zielony - RAL 6016
- Czoło lokomotywy - żółty - RAL 1021
- Pas na czole lokomotywy - pomarańczowy - RAL 2009
Fotorelacja:
1. Lokomotywa przed rozpoczęciem naprawy rewizyjnej
2. Lokomotywa w trakcie naprawy:
3. Jazda Próbna na odcinku Zduńska Wola Karsznice Płd - Kraski - Zduńska Wola Karsznice Płd
4. Prezentacja 2.10.2017