Interwencja portalu ws. likwidacji bezpośrednich pociągów REGIO do Wrocławia.

10 września portal Zduńskowolskie Wieści Kolejowe wystosował list do Marszałków Województw Łódzkiego, Wielkopolskiego oraz Dolnośląskiego w sprawie likwidacji od grudnia 2020 r pociągów REGIO kursujących w relacji Łódź Kaliska – Wrocław Główny – Łódź Kaliska.  O poparcie zostały poproszę władze powiatowe, miejskie czy gminne, przez które przejeżdżają wyżej wymienione pociągi. 

 TRESĆ LISTU:

Dwie pary pociągów kursujących w tej relacji według projektu rozkładu jazdy 2020/21 mają zostać zastąpione pociągami Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej z Łodzi Kaliskiej do Ostrowa Wielkopolskiego. W naszej opinii takie podejście do kwestii dostępności połączeń jest błędne i nie znajduje uzasadnienia. W związku z powyższym zwróciliśmy się do Panów Marszałków z wnioskiem o zapoznanie się ze sprawą i interwencję, czego następstwem powinno być pozostawienie pociągów REGIO na trasie Łódź Kaliska – Wrocław, bądź wydłużenie planowanych pociągów ŁKA do stacji Wrocław Główny.

Bezpośrednie połączenia międzywojewódzkie na trasie z Łodzi przez Sieradz/Ostrów Wielkopolski do Wrocławia zapewniają pociągi PKP Intercity S.A., których organizatorem jest minister właściwy do spraw transportu, jednak należy pamiętać, że mieszkańcy mniejszych miejscowości jak Błaszki, Opatówek czy Nowe Skalmierzyce, są pozbawieni takich połączeń. Pociągi REGIO są często jedyną alternatywą w podróży do Wrocławia, w celach rekreacyjnych, do lekarzy, szkół czy na uczelnie, a likwidacja to uniemożliwi. 

Skandalem jest fakt, że Marszałek Województwa Łódzkiego nie rozumie faktycznych potrzeb mieszkańców regionu. Połączenia regionalnego organizowane przez Województwa nie tylko zapewniają podstawowe potrzeby mieszkańców w celu dojazdów  i powrotów do szkół, uczelni i pracy w godzinach szczytów przewozowych, ale także silne skomunikowanie ościennych województw wielkopolskiego (Poznań) czy dolnośląskiego (Wrocław).

Dodatkowo taka decyzja wprowadzi chaos w przemieszczaniu się pasażerów pomiędzy Sieradzem, a Kaliszem i Ostrowem Wielkopolskim, z uwagi na konieczność zakupu dwóch biletów na wybranego przewoźnika( Łódzka Kolej Aglomeracyjna oraz Polregio) w przypadku osób korzystających z biletów miesięcznych.

Jeżeli Pan Marszałek chce odebrać to połączenie firmie Polregio to apelujemy, aby w porozumieniu z Marszałkami Województw: Wielkopolskiego i Dolnośląskiego utrzymać połączenia Łodzi z Wrocławiem w pełnej relacji za pośrednictwem Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Dzielenie relacji w istocie jest działaniem na szkodę finansów publicznych, gdyż połączenia Ostrów Wielkopolski – Łódź Kaliska będą pozbawione pasażerów jadących m.in. z Wrocławia, którzy zapewne wybiorą inne środki transportu, co przełoży się na zwiększony deficyt tych połączeń, a tym samym konieczne będą wyższe dopłaty ze strony samorządu.

Pozostawienie wnioskowanych pociągów ma ogromne znaczenia dla mieszkańców Województwa Łódzkiego, Wielkopolskiego oraz Dolnośląskiego. Nie ma bowiem nic gorszego niż konieczność dokonywania przesiadki. Pragniemy również zauważyć, że w przypadku połączeń w kierunku Łodzi, skomunikowania w projektach rozkładów jazdy nie są założone. Dodatkowo, co jest najbardziej oburzające skomunikowanie nie jest planowane w przypadku ostatniego pociągu osobowego w dobie:

1.Polregio Wrocław 8:17 – Ostrów Wlkp. 10:13, 

        ŁKA Ostrów Wlkp. – 9:21 – Łódź Kaliska 11:23

2.Polregio Wrocław 16:17 – Ostrów Wlkp. 18:23,

        ŁKA Ostrów Wlkp. 18:21 – Łódź Kaliska 20:23.

Biorąc pod uwagę powyższe argumenty  i sugerując kolejne tj:

Tańsza podróż 

Połączenie bezpośrednie do Wrocławia

Przyzwyczajenie pasażerów do pożądanej oferty przewozowej.

zwracamy się z prośbą do Panów Marszałków o ponowne przeanalizowanie planu likwidacji pociągów REGIO na trasie Łódź Kaliska - Wrocław i zmianę tej decyzji.

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Infolinia

PKP Intercity

19 757

Przewozy Regionalne

703 20 20 20

Łódzka Kolej Aglomeracyjna

(42) 205 55 15

Współpracujemy z

Ostatnie Posty

  • Brak postów do publikacji.
stat4u