Zgoda UTK na uruchomienie pociągu Katowice – Gdynia przez Zduńską Wolę.

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego przyznał Przewozom Regionalnym otwarty dostęp dla trasy Katowice – Gdynia przez Chorzew Siemkowice, Zduńską Wolę, Poddębice. Przewoźnik będzie mógł uruchamiać tu komercyjny pociąg wakacyjny od sezonu 2020.

 Zgoda UTK na przydzielenie otwartego dostępu dotyczy trasy Katowice – Gdynia Główna – Katowice w okresie od 1 stycznia 2020 r. do 31 grudnia 2024 r. (okres wykonywania przewozów od 1 lipca do 31 sierpnia danego roku). Przewozy mają być realizowane liniami kolejowymi nr 9, 131, 137 oraz 202.

 Zgodnie z założeniami pociąg wyjedzie z Katowic o 7:30, pojedzie tzw. magistralą węglową, zatrzymując się m.in. w Bytomiu, Tarnowskich Górach czy Bydgoszczy. W naszym regionie postoje przewidziane są na stacjach Działoszyn (9:23), Chorzew Siemkowice (9:32), Rusiec Łódzki (9:55), Chociw Łaski (10:16), Kozuby (10:25), Zduńska Wola Karsznice (10:34), Zduńska Wola (10:46/10:56), Szadek (11:05) i Poddębice (11:23). Całą trasę pociąg pokonywałby w nieco ponad 7,5 godziny, do Gdyni zaplanowano przyjazd o 15:12. W drogę powrotną skład wyruszał będzie około 16:09, po drodze założone są zatrzymania na tych samych stacjach. Do Zduńskiej Woli według założonego rozkładu dotrze o 20:25, do Zduńskiej Woli Karsznice o 20:46, a do stacji końcowej 23:51. 

- Uruchomienie połączeń komercyjnych uzależniamy nie tylko od decyzji UTK w zakresie tzw. otwartego dostępu, ale również od zakończenia prac modernizacyjnych prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A i planów Zarządcy Infrastruktury w tym zakresie. Będziemy dążyć do rozszerzenia naszej oferty o pociągi Katowice - Gdynia - Katowice w 2020 roku, o ile pozwolą na to możliwości infrastruktury kolejowej mające bezpośrednie przełożenie na atrakcyjność oferty dla pasażerów pod względem czasu przejazdu. Czynniki, takie jak ograniczenia prędkości pociągów, ograniczenia przepustowości linii kolejowych lub jej całkowity brak, czy zamknięcia torowe, mogą to uniemożliwić.- informuje rzecznik Przewozów Regionalnych Dominik Lebda. 

Pociąg „Bursztyn” będzie mógł zatrzymać się na następujących stacjach:
-> Katowice, 
-> Chorzów Miasto, 
-> Bytom, 
-> Tarnowskie Góry, 
-> Działoszyn, 
-> Chorzew Siemkowice, 
-> Rusiec Łódzki, 
-> Chociw Łaski, 
-> Kozuby, 
-> Zduńska Wola Karsznice, 
-> Zduńska Wola, 
-> Szadek, 
-> Poddębice, 
-> Dąbie,  
-> Babiak, 
-> Inowrocław, 
-> Bydgoszcz Główna, 
-> Laskowice Pomorskie, 
-> Pelpin, 
-> Tczew, 
-> Pruszcz Gdański, 
-> Gdańsk Główny, 

-> Sopot,

-> Gdynia Główna

Trasa będzie obsługiwana jednostkami EN57 ALd oraz EN57 FPS. Przewozy miałyby się odbywać w okresie wakacyjnym pomiędzy 1 lipca a 31 sierpnia.

Przypomnijmy, iż Przewozy Regionalne otrzymały już wcześniej zgodę na uruchomienie pociągu Lazur na trasie Łódź Kaliska - Gdynia Główna - Łódź Kaliska przez m.in. Łask, Szadek, Poddębice (Czytaj więcej)

 

 

 

 

Komentarze   

0 #2 railman 2019-04-02 07:35
Zauważ, że przewoźnik nie mówi, że uruchomi pociągi dopiero po modernizacji linii 131, jak to np. Rynek Kolejowy ogłosił w swoim artykule. Rzecznik wyraźnie mówi: "o ile pozwolą na to możliwości infrastruktury kolejowej mające bezpośrednie przełożenie na atrakcyjność oferty dla pasażerów pod względem czasu przejazdu." Co w przypadku węglówki nie powinno zbytnio tego utrudnić zwłaszcza, że nie ma tutaj pociągów pasażerskich, więc przepustowość powinna się znaleźć, czas przejazdu również mimo remontu będzie akceptowalny tym samym wierzę, że się uda :)
Cytować
0 #1 Grzegorz 2019-04-01 21:35
Należy pochwalić UTK za profesjonalne podejście do tematu i nie uleganie presji. Jednak z drugiej strony, patrząc na to z pozycji pasażera, trudno w pełni się cieszyć. Cóż z tego że przewoźnik uzyskał zezwolenie, skoro jak sam przyznaje ruszy po zakończeniu prac modernizacyjnych na linii 131. A jak wygląda sprawa z tą inwestycją i na jakim jest etapie to powszechnie wiadomo. Może się więc okazać, że zanim PLK uporają się z tą inwestycją, zdąży minąć czas na jaki zostało wydane zezwolenie.
Szkoda, bo wbrew poglądom głoszonym przez różne środowiska kolejowych "znawców" linia 131 ma potencjał w przewozach pasażerskich, jednakże wymaga jak dawniej sensownej oferty, której ten pociąg może być zwiastunem. Poza tym linia ta jest najkrótszym połączeniem Śląska z Wybrzeżem gdańskim, co też stanowi potencjał, a po zakończeniu modernizacji jej znaczenie w ruchu pasażerskim może jeszcze wzrosnąć.
Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Infolinia

PKP Intercity

19 757

Przewozy Regionalne

703 20 20 20

Łódzka Kolej Aglomeracyjna

(42) 205 55 15

Współpracujemy z

Ostatnie Posty

  • Brak postów do publikacji.
stat4u