Jesteś tutaj: Start
Spółka PKP Intercity prowadzi intensywny program odnowy i modernizacji taboru. Jednym z elementów tych działań jest zakup 40 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Tabor ten przewoźnik zakontraktował u dwóch krajowych producentów- firmy Stadler Siedlce od której zakupionych zostanie 20 zespołów ED160 z rodziny Flirt 3, a także w firmie Pesa Bydgoszcz, gdzie zakupione zostanie 20 zespołów ED161 nowej rodziny Dart.
Jedną z tras przewidzianych w umowie dotyczącej dofinansowania zakupu przez budżet Unii Europejskiej jest połączenie na ciągu komunikacyjnym Lublin/Białystok – Warszawa – Łódź – Zduńska Wola – Ostrów Wielkopolski – Wrocław – Jelenia Góra.
Zanim jednak dojdzie do uruchomienia połączeń z wykorzystaniem nowego taboru konieczne jest przeszkolenie pracowników oraz sprawdzenie taboru. Toteż mimo niejasności i licznych problemów, szczególnie w odniesieniu do taboru produkowanego przez Pesę przewoźnik przy wykorzystaniu przekazanych już jednostek rozpoczyna jazdy testowe.
W regionie Zduńskiej Woli i Sieradza najnowsze składy można spotkać od niedzieli 25 października. Wtedy rozpoczęły się jazdy testowe zespołów Dart w relacji Warszawa – Jelenia Góra – Warszawa. Jak na razie są to głównie przejazdy szkoleniowe dla drużyn pociągowych, w miarę możliwości bez postojów na stacjach pośrednich.
Zapraszamy do obejrzenia krótkiej fotorelacji z dotychczasowych przejazdów widzianych obiektywem redaktorów naszego portalu.