Interwencja portalu ws. likwidacji pociągu IC Karkonosze

27 Lipca portal Zduńskowolskie Wieści Kolejowe wystosował list do Ministra Infrastruktury Pana Andrzeja Adamczyka w sprawie likwidacji od grudnia 2021 r pociągu IC Karkonosze relacji Szklarska Poręba / Jelenia Góra - Warszawa / Białystok na trasie przez Łódź, Zduńską Wolę, Ostrów Wielkopolski.  O poparcie zostały poproszę władze powiatowe, miejskie czy gminne, przez które przejeżdża wyżej wymieniony pociąg. 

 TRESĆ LISTU:

Szanowni Panie Ministrze,

Zwracamy się do Pana Ministra w sprawie planowanej likwidacji pociągu IC Karkonosze przez Łódź, Zduńską Wolę, Kalisz, Ostrów Wielkopolski. Pociąg ten, kursujący w relacji z Jeleniej Góry do Warszawy/ Białegostoku (w sezonie ze Szklarskiej Poręby) według projektu rozkładu jazdy 2021/22 ma zmienić trasę i kursować przez Katowice. W naszej opinii takie podejście do kwestii dostępności połączeń jest błędne i nie znajduje uzasadnienia. Współpracując ze Stowarzyszeniem Bezpieczna i Przyjazna Kolej dla dobra lokalnej społeczności zwracamy się do Pana Ministra z wnioskiem o zapoznanie się ze sprawą i interwencję, czego następstwem powinno być pozostawienie pociągu IC Karkonosze na dotychczasowej trasie.

Szanowny Panie Ministrze, poza rozwojem siatki połączeń dla pasażerów ważna jest ich stabilność. Ciągłe zmiany nie służą zachęcaniu do korzystania z kolei. Tymczasem co roku zderzamy się wręcz z rewolucjami całościowymi lub częściowymi. Zamiast ewoluować, połączenia PKP Intercity wciąż przechodzą rewolucje. I bynajmniej nie w dobrym tego słowa znaczeniu. Dlatego tak ważne jest pozostawienie pociągu IC Karkonosze na trasie przez Łódź, po której pociąg kursuje od blisko 4 lat.

Ministerstwo przyznało wielokrotnie, że składy są satysfakcjonujące pod kątem ilości podróżnych. Nie możemy zgodzić się więc na zburzenie tego, co przez kilka lat się sprawdzało. Ufamy, że jest możliwe znalezienie porozumienia, które zadowoli każdą stronę. Jak zawsze jesteśmy otwarci na szukanie takiego kompromisu

Wprowadzenie wnioskowanego przebiegu ma ogromne znaczenie dla mieszkańców Województwa Łódzkiego (Miast: Łódź, Pabianice, Zduńska Wola, Sieradz oraz Powiatów Pabianickiego, Zduńskowolskiego, Sieradzkiego), a także mieszkańców Województwa Wielkopolskiego( Miast: Kalisz i Ostrów Wielkopolski oraz Powiatów Kaliskiego, Ostrowskiego). Nie ma bowiem żadnej alternatywy w postaci transportu publicznego, która umożliwiłaby podróż, by dostać się wczesnym rankiem do Wrocławia, Warszawy czy Jeleniej Góry, a także powrotu z tych miejscowości późnym wieczorem.

Trasa przejazdu przez Łódź, Ostrów Wielkopolski to także duża liczba potencjalnych pasażerów. Na trasie znajduje się trzecie pod względem liczby ludności miasto w Polsce – Łódź (685 285), Pabianice (64700 mieszkańców), Zduńska Wola (41 700 mieszkańców), Sieradz (41 900 mieszkańców), Kalisz 99 700 mieszkańców) oraz Ostrów Wielkopolski (.71 800 mieszkańców). Wraz z Powiatami (Pabianickim, Zduńskowolskim, Sieradzkim, Kaliskim oraz Ostrowskim daje to grupę ponad 1 300 000 mieszkańców. Takiej społeczności nie można ignorować i nie można pozostawić na marginesie dostępności komunikacyjnej. Tym bardziej, że ośrodki te są często docelowym punktem podróży dla wielu pasażerów z różnych zakątków kraju. 

Biorąc pod uwagę powyższe argumenty i sugerując kolejne tj:

➢ Połączenie bezpośrednie do Jeleniej Góry i Szklarskiej Poręby

➢ Dojazd na godziny poranne do Wrocławia i Warszawy

➢ Przyzwyczajenie pasażerów do pożądanej oferty przewozowej.

oraz fakt, iż pociągi IC wykonują służbę publiczną finansowaną z ze środków budżetowych zwracamy się z prośbą do Pana Ministra o ponowne przeanalizowanie planu likwidacji pociągu IC Karkonosze z trasy wiodącej przez Łódź Widzew, Zduńską Wolę, Ostrów Wielkopolski i zmianę tej decyzji.

 

Komentarze   

-1 #4 Grzegorz 2021-08-03 09:01
Cytuję Bla bla:
A mieszkańcy Katowic mają takie same potrzeby.



A to Katowice nie mają "swoich" pociągów?
Prosze spojrzeć w rozkład jazdy, jak wygląda siatka połączeń Katowic, zarówno w kierunku Wrocławia (Jeleniej Góry), jak też Warszawy, zarówno dziennych jak też nocnych, a jak wygląda analogiczna siatka połączeń chociażby dla Łodzi.

Kierowanie "Karkonoszy" przez Katowice, jest rozwiązaniem sztucznym i wdrażanym (już po raz drugi) na siłę. Poza tym nawet jeżeli przyjąć teorię, że Katowice "mają swoje potrzeby" to niby z jakiej racji ma się ich zaspokojenie odbywać kosztem innych?
Cytować
+1 #3 railman 2021-07-30 10:18
Cytuję Bla bla:
A mieszkańcy Katowic mają takie same potrzeby.


Oczywiście jak najbardziej, ale Katowice mają od tego swoje pociągi, więc nie ma potrzeby serwowania jazdy "na około" Karkonoszy, gdzie jest ten pociąg na trasie przez Łódź od kilku lat.
Cytować
-3 #2 Bla bla 2021-07-30 03:33
A mieszkańcy Katowic mają takie same potrzeby.
Cytować
+4 #1 Wódz 2021-07-29 07:51
Brawo portal ZWK, oby więcej takich akcji!
Cytować

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Infolinia

PKP Intercity

19 757

Przewozy Regionalne

703 20 20 20

Łódzka Kolej Aglomeracyjna

(42) 205 55 15

Współpracujemy z

stat4u