Witamy, Gościu
Username: Password: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1

TEMAT: Zestawienie i frekwencja w pociągach rj 2018/2019

Zestawienie i frekwencja w pociągach rj 2018/2019 5 lata 2 mies. temu #212

  • Grzegorz
  • Grzegorz's Avatar
  • Offline
  • Senior forum
  • Posty: 54
Już mija miesiąc, odkąd zaczął obowiązywać rozkład jazdy 2018/2019 w związku \ tym zapraszamy do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami i obserwacjami, dotyczącymi zapełnienia składów kursujących przez nasz region.
Na początek kilka informacji, dotyczących tego tematu, z moich podróży:

20.12.2018
PR, Regio 71502 Poznań-Łódź Kaliska, EN57AL-2121, frekwencja ok. 30%.
Wymiana podróżnych: Sieradz +10/-5, Sieradz Warta +3/-1, Sieradz Męka 0/0 Męcka Wola 0/-1

31.12.2018
PKP Intercity, TLK 83170 USTRONIE Kołobrzeg-Przemyśl Główny.
Zestawienie: EP07-541+2 kl., 2 kl, 1 kl, 2 kl, 2 kl, sypialny, kuszetka, sypialny (ostatnie dwa wagony tylko do Krakowa Głównego).
Frekwencja:
dla odcinka Zduńska Wola Karsznice-Rzeszów Główny średnio w granicach 50%.
dla odcinka Rzeszów Główny-Przemyśl Główny około 35-40%
Wymiana podróżnych:
Zduńska Wola Karsznice +4/0, Częstochowa Stradom +15/-20, Koniecpol +10/-3
Włoszczowa +10/-5, Kielce +20/-30, Jędrzejów +2/-2, Sędziszów 0/-1, Miechów +2/0,
Kraków Główny +40/ok.- 60, Kraków Płaszów +20/-10, Bochnia +2/-4, Brzesko Okocim 0/-2
Tarnów +10/-10, Dębica +2/-10, Ropczyce 0/0, Sędziszów Młp. 1/0, Rzeszów Główny +10/-40
Łańcut, Przeworsk, Jarosław wysiadających 2-5 osóby, nikt nie dosiadał, Radymno – bez wymiany podróżnych, Przemyśl Zasanie 0/-15

Pozwolę sobie w przypadku tego pociągu na mały, nieco subiektywny komentarz.
W momencie gdy światło dzienne ujrzał projekt rozkładu jazdy 2018/2019 i gdy okazało się, że ten budzący wiele emocji w środowiskach branży kolejowej pociąg zmieni trasę, pojawiły się masowe słowa krytyki, wieszczące mu rychły upadek. Koronnym argumentem używanym przy tej okazji przez osoby negujące sens tego połączenia, na tej trasie był fakt, że pociąg pomija Warszawę oraz to że pojedzie przez tutaj cytat: „pola i lasy węglówki” będący w swej istocie wyrazem pogardy dla społeczności zamieszkujących te obszary.
Tym czasem nic takiego się nie stało. Pociąg nie wozi powietrza, a ludzi. Fakt może nie jest to tak duża frekwencja jak w przypadku kursowania przez miasto stołeczne, ale takiej chyba nikt nie oczekiwał.
Na podstawie własnych obserwacji oraz uzyskanych informacji dotyczących innych dni w grudniu można powiedzieć, że pociąg ten regularnie ma frekwencję nie mniejszą niż 50-60%, a pamiętajmy, że to raptem miesiąc od zmiany trasy, w dodatku pociąg został skierowany na obszar, gdzie społeczności lokalne zostały w ostatnim czasie„odzwyczajone” od tego, że istnieje całoroczne połączenie dalekobieżne i jednak trzeba nieco czasu, aby te społeczności ponownie przekonały się do kolei dalekobieżnej na ciągu Północ-Południe.
Okazało się też zresztą nie po raz pierwszy, że nie wszystko musi jeździć przez Warszawę ,a miasto stołeczne nie jest przysłowiowym (zwóaszcza kolejowym) „pępkiem świata” (czytaj Polski).
Transport dalekobieżny (regionalny zresztą też) nawet przez takie „pola i lasy” jak widać może mieć sens i wcale pociąg nie musi jechać przez Warszawę, aby byli chętni do podróży. , Jednak aby było to możliwe, pasażerowi należy dać dobrą ofertę, należałoby nawet powiedzieć, że trzeba dać w ogóle jakąkolwiek ofertę. Tutaj ofertę dano, jest więc szansa że i potencjalni pasażerowie to docenią. Aczkolwiek niestety istnieje zagrożenie, że jest to oferta tylko na jeden rok a podróżni z „pół i lasów” za rok ponownie pozostawieni zostaną bez całorocznych połączeń pasażerskich.

01.01.2019
PR, regio 61522 Wrocław-Sieradz (Łódź), EN57-1450
Frekwencja dla odcinka Ostrów Wlkp.-Kalisz ok. 70% (dużą grupa stanowili podróżni przesiadających się w Ostrowie z pociągu regio Poznań-Ostrów). Dla odcinka Kalisz-Sieradz ok. 50%
Wymiana podróżnych:
Ociąż, Czekanów 0/-1, Skalmierzyce 1/-4, Kalisz Szczypiorno 0/0, Kalisz +10/-30, Kalisz Winiary 0/0
Opatówek 0/-1, Radliczyce 0/-1, Skalmierz 0/-2, Błaszki +4/-6, Sędzice 1/-2.
Na stacji Sieradz pociąg zakończył bieg, dalsza podróż na odcinku do Łaku realizowana była autobusem zastępczym. W Sieradzu wysiadło ok. 50 pasażerwó, z czego 44 kontynuowało podróż dalej.
Łącznie z Sieradza wyjechało 48 pasażerów (4 osoby rozpoczęły podróż w Sieradzu). Niestety przewoźnik podstawił zbyt mały pojazd, przez co kilkoro podróżnych na odcinku do Zduńskiej Woli podróżowało na stojąco. W Zduńskiej Woli po wcześniejszym zgłoszeniu przez drużynę konduktorską przewoźnik podstawił drugi autobus. Warto tutaj zaznaczyć, iż zgłoszenie było zrealizowane już za Opatówkiem, jednakże przewoźnik nie zdążył dojechać drugim autobusem do Sieradza.
Pojazd podstawiony w Sieradzu nie był w pełni przygotowany do drogi. Największą niedogodnością, na którą zwracali uwagę podróżni był fakt, że w pojeździe było zimno.
Wymiana podróżnych na odcinku Sieradz-Zduńska Wola:
Sieradz Sienkiewicza (Sieradz Warta), Sieradz Woźniki (Sieradz Męka), Stawiszcze (Męcka Wola) – bez wymiany podróżnych. Zduńska Wola +15/-7.
Ostatnio zmieniany: 5 lata 3 tyg. temu przez Grzegorz.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Zestawienie i frekwencja w pociągach rj 2018/2019 5 lata 3 tyg. temu #213

  • Grzegorz
  • Grzegorz's Avatar
  • Offline
  • Senior forum
  • Posty: 54
25.02.2019
Przewozy Regionalne, Regio 71500 Poznań Gł.-Łódź Kaliska, EN57ALc-2201.
Frekwencja ok. 110%, wymiana podróżnych: Zduńska Wola +30/-3, Borszewice +3/-4, Łask 1/-3
Regio 17503 Łódź Kaliska-Poznań Gł. EN57-1402.
Frekwencja 40%, wymiana podróżnych: Łask +1/0, Borszewice 0/0, Zduńska Wola Karsznice +5/-1, Zduńska Wola +10/-15

26.02.2019
Przewozy Regionalne, Regio 71500 Poznań Gł.-Łódź Kaliska, EN57FPS-1608.
Frekwencja ok. 80%, wymiana podróżnych: Zduńska Wola +32/-3, Borszewice 0/0, Łask 4/-3, Kolumna +5/-2, Dobroń +4/-1, Chechło 0/0, Pabianice +15/-10

ŁKA, Ł 11415 Łódź Kaliska-Pabianice (Sieradz):
Odcinek Łódź-Pabianice: L4268-009, frekwencja ok. 160%, bez wymiany podróżnych na stacji Lublinek.
Odcinek Pabianice-Zduńska Wola (zastępcza komunikacja autobusowa Pabianice-Sieradz):
Ł11235 (przyspieszony) Scania PKS Sieradz.
Autobus przepełniony, ok. 10 osób bez miejsca siedzącego, odjazd z przystanku początkowego 2 minuty przed założonym rozkładem. Wymiana podróżnych: Kolumna +2/-4, Zduńska Wola +3/-15
Ł11415 Mercedes Tourismo PKS Sieradz.
Także ten autobus przepełniony i podobnie jak wspomniany powyżej odjechał 2 minuty przed założonym rozkładem jazdy. Sytuacja z przepełnieniem ma miejsce prawdopodobnie regularnie stąd też osoby regularnie podróżujące tym połączeniem do autobusów udawali się „sprintem”. Przewoźnik powinien pomyśleć o tym, aby ten kurs został uzupełnony o dodatkowego busa o pojemności ok. 20 osób.
W żadnym z autobusów nie było też pracownika (konduktora) przewoźnika.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Zestawienie i frekwencja w pociągach rj 2018/2019 4 lata 11 mies. temu #218

  • Grzegorz
  • Grzegorz's Avatar
  • Offline
  • Senior forum
  • Posty: 54
13.04.2019
PKP Intercity, TLK 38170/1 USTRONIE Przemyśl Główny – Kołobrzeg
EP07-377+WL+Bc (z Krakowa)+WL+2xB+A+2xB
Frekwencja:
Zduńska Wola Karsznice-Toruń Gł ok. 95%
Toruń Gł-Iława Gł. ok. 90%
Iława Gł-Gdańsk Gł. ok. 80%
Gdańsk Gł.-Gdynia Gł. ok. 60%

Wymiana podróżnych:
Zduńska Wola Karsznice +2/-4, Inowrocław +10/-12, Toruń Gł. +8/-20, Toruń Miasto +4/-10
Iława Gł. +3/-10, Prabuty +2/0, Malbork +5/-3, Tczew +10/-15, Gdańsk Gł. +20/- ok.30
Gdańsk Wrzeszcz +2/-10, Gdańsk Oliwa +3/-8, Sopot 0/-15, Gdynia Gł. +?/-30

15.04.2019
PKP Intercity, TLK 86104/5 POBRZEŻE Kołobrzeg-Wrocław, od Kołobrzegu do Gdyni EP07-1036, od Gdyni do Wrocławia EP09-005. Skład: A (jako kl.2), B, A, Brow, A (jako kl.2), B, B, B, B
Frekwencja:
Gdynia-Warszawa Centralna ok. 95%,
Warszawa Centralna-Łódź Widzew ok. 110% (głównie pasażerowie tzw. „linii łódzkiej” nie mający obowiązku posiadania miejscówek),
Łódź Widzew-Zduńska Wola ok. 40%

Wymiana podróżnych:
Gdynia Główna +40/-20, Sopot +20/-10, Gdańsk Oliwa +10/-5, Gdańsk Wrzeszcz +8/-2
Gdańsk Główny +40/-ok.30, Tczew +6/-7, Malbork +10/-7, Prabuty +2/-1, Susz 0/0
Iława +12/-12, Działdowo +8/-7, Mława +2/-4, Ciechanów +3/-10, Nowy Dwór Mazowiecki 0/-5
Legionowo +2/-4, Warszawa Wschodnia +ok.20/-30
Warszawa Centralna – wymiana około 80% wszystkich podróżnych, Warszawa Zachodnia +50/-30
Żyrardów +3/-20, Skierniewice +5/-40, Koluszki +3/-10, Łódź Widzew +15/-50,
Łódź Chojny +2/-5, Pabianice +3/-10, Zduńska Wola +8/-10
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Zestawienie i frekwencja w pociągach rj 2018/2019 4 lata 7 mies. temu #220

  • Grzegorz
  • Grzegorz's Avatar
  • Offline
  • Senior forum
  • Posty: 54
Małe podsumowanie zaległości i bieżący raport:

06.06.2019
PKP IC, IC 61170 KARKONOSZE Jelenia Góra-Białystok, ED161-007, Frekwencja na odcinku Zduńska Wola-Warszawa Zachodnia od 70% do 120%.
Wymiana podróżnych: Zduńska Wola +5/-3, Pabianice +5/-6, Łódź Chojny 0/-8, Łódź Widzew ok.+40/ok.-20, Koluszki +15/-7, Skierniewice ok. +70/-10, Żyrardów ok.+70/-5, Warszawa Zachodnia ok.+40/-30.

ŁKA, Ł 11425 Łódź Kaliska-Sieradz, L4268-001.
Frekwencja od 120% (na odcinku Łódź-Pabianice) do 50%

28.06.19 Zduńska Wola Karsznice:
PKP IC, TLK 403/45071 WYDMY Bohumin-Łeba/Hel EP07-541+WL+5xB (CD)+4xB(CD)+BD(CD)+WL.
Frekwencja: grupa do Łeby ok. 80%, grupa do Helu ok. 60%. Wymiana pasażerów na stacji Zduńska Wola Karsznice +4/-5

PKP Intercity, TLK 38171 USTRONIE Przemyśl Gł.- Kołobrzeg/Hel EP07-1021+WL(jako kuszetka)+WL+2xB+A+2xB (grupa do Kołobrzegu)+B+A+2xB+WL (grupa do Helu, wagon sypialny relacji Kraków-Hel).
Wymiana pasażerów: Zduńska Wola Karsznice +3/-5, Inowrocław +5/-12, Toruń Gł. +2/-6, Iława Gł. +10/-15, Susz +10/0, Malbork+15/-14, Tczew +20/-40, Gdańsk Gł. +10/-30, Gdańsk Wrzeszcz +2/-10, Gdańsk Oliwa +1/-10, Sopot +3/-20, Gdynia Gł. +ok.30/-80, Puck 0/-4, Władysławowo 0/-60, Chałupy 0/-10, Kuźnica 0/-10.


9.07.2019
PKP IC, TLK 402/54070 WYDMY Łeba/Hel-Bohumin, EP07-1021+WL+4xB (CD)+BD(CD)+5xB(CD)+WL

PKP IC, TLK 403/45071 WYDMY Bohumin-Hel/Łeba, EU07-305+WL+4xB (CD)+BD(CD)+5xB(CD)+WL


7.08.2019
PKP IC, TLK 402/54070 WYDMY Łeba/Hel-Bohumin, EP07-1040+WL+10x 2 klasa (wagony CD)+WL.
Zapenienie na odcinku Zduńska Wola Karsznice – Katowice ok. 60% (zarówno w grupie z Łeby jak i z Helu). Na dalszym odcinku zapełnienie od 40 do 10%.
Wymiana podróżnych:
Zduńska Wola Karsznice +3/-4, Tarnowskie Góry 0/-10
Bytom 0/-15, Chorzów Batory 0/-4, Katowice 15/-100
Tychy 1/-8, Rybnik 2/-30, Wodzisław Śl. 0/-15
Chałupki 0/-1, do stacji Bohumin dojechało ok. 50 pasażerów.

PKP IC, TLK 403/45071 WYDMY Bohumin-Łeb/Hel (widziane z pociągu przeciwnej relacji na stacji Chociw Łaski)
EU07-388 +WL+10x 2 klasa (wagony CD)+WL.
Na stacji Chociw nastąpiła awaria lokomotywy prowadzącej, z Łodzi zadysponowana została lokomotywa zastępcza EU07-389, która przybyła około godziny 3:30.
Zapełnienie składu ok. 50%.

8/9.08.2019
PKP Intercity, TLK 403/45071 WYDMY Bohumin-Łeba/Hel, EU07-331+WL+4xB (CD)+BD(CD)+5xB(CD)+WL
Frekwencja: Bohumin-na stacji początkowej podróż rozpoczęło ok. 80 pasażerów, Chałupki +8/0, Wodzisław Śl. +25/0, Rybnik +ok.50/0, Tychy +15/-1, Katowice +ok.190/-ok.10, Chorzów Miasto +8/0, Bytom +15/-1, Tarnowskie Góry +30/-3, Zduńska Wola Karsznice +10/-5
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Zestawienie i frekwencja w pociągach rj 2018/2019 4 lata 6 mies. temu #224

  • railman
  • railman's Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 88
24.09.2019
TLK 38191 Ustronie Przemyśl Główny - Kołobrzeg EP07 + 3xWL +B+B+A+B+B

Frekwencja ok. 80% Zduńska Wola Karsznice +8/-1
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
Time to create page: 0.238 seconds

Infolinia

PKP Intercity

19 757

Przewozy Regionalne

703 20 20 20

Łódzka Kolej Aglomeracyjna

(42) 205 55 15

Współpracujemy z

Ostatnie Posty

  • Brak postów do publikacji.
stat4u