Na jesieni zwiększą się możliwości przewozu towarów przez stację Zduńska Wola Karsznice na łódzkim odcinku magistrali Śląsk – Bałtyk. Przebudowany układ torowy, sieć trakcyjna oraz system sterowania zapewnią lepszą obsługę ciężkich składów. Towary sprawniej pojadą ze Śląska do portów. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na odcinku Rusiec Łódzki - Zduńska Wola Karsznice o wartości ok. 580 mln zł realizowana z udziałem środków POIiŚ.
20 kwietnia ogłoszono wyniki naboru do rządowego programu Kolej Plus. Pula dofinansowań zostanie zwiększona do 11 mld zł (pierwotnie miało to być 5,6 mld zł), co pozwoli na realizację 34 inwestycji. Na liście wybranych projektów widnieje budowa linii kolejowej z Wielunia do Chorzewa Siemkowic, dzięki której mają zostać uruchomione bezpośrednie pociągi z Wielunia do Łodzi przez Zduńską Wolę Karsznice.
Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, PKP Polskie Linie Kolejowe nie zmodernizują peronów na stacji Zduńska Wola Karsznice. Z kolei peronów na przystanku Zduńska Wola Karsznice Południowe będzie jednokrawędziowy.
Lepszy dostęp do kolei zyskają podróżni w miejscowości Izabelów koło Zduńskiej Woli. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły postępowania na budowę nowych peronów w ramach Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025.
W niedzielę 13 marca wejdzie w życie korekta rocznego rozkładu jazdy pociągów 2021/2022. W wyniku modernizacji Warszawskiego Węzła Kolejowego wybrane pociągi kursować będą jedynie przez stację Warszawa Gdańska. Przez stację Pabianice w okresie 13.III – 30.V kursować będzie objazdem pociąg TLK Uznam relacji Warszawa Wschodnia – Świnoujście.