Jeszcze w grudniu pasażerowie ze Zduńskiej Woli i Łasku będą mogli skorzystać z nowych peronów, a pociągi między Zduńską Wolą i Łaskiem pojadą po zmodernizowanym torze.
W niedzielę 9 grudnia wchodzi w życie nowy rozkład jazdy pociągów 2018/2019. Ze względu na prace remontowe na linii sieradzkiej skupiające się na odcinku Łask – Zduńska Wola utrzymana zostanie Zastępcza Komunikacja Autobusowa pomiędzy Łaskiem i Sieradzem za większość pociągów ŁKA oraz za wybrane pociągi REGIO. W związku z ograniczoną przepustowością linii, część pociągów PKP Intercity z Warszawy do Wrocławia, czy z Krakowa do Poznania będzie skierowana objazdem. Powróci także całoroczny, nocny pociąg ze stacji Zduńska Wola Karsznice.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na dokumentację projektową dla odcinka Zduńska Wola Karsznice – Dąbie nad Nerem. To kolejny projekt PLK przygotowywany do realizacji w przyszłej perspektywie. Inwestycja ma usprawnić przewóz towarów ze Śląska do trójmiejskich portów, warta jest 450 mln zł.
Od najbliższej niedzieli 21 października 2018 r. do 8 grudnia 2018 r. będzie obowiązywać ostatnia w rocznym rozkładzie jazdy 2017/18 zmieniona organizacja ruchu pociągów. Ze względu na prace remontowe na linii sieradzkiej i zmniejszoną przepustowość odcinka jednotorowego Łask – Zduńska Wola, za wybrane pociągi ŁKA oraz PR zostanie wprowadzona Zastępcza Komunikacja Autobusowa pomiędzy Łaskiem i Sieradzem. PKP Intercity zmuszona będzie zawiesić kolejne połączenia.
9 lipca PKP Polskie linie kolejowe otworzyła oferty w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla odcinka LCS Zduńska Wola Karsznice na Magistrali Węglowej.