Marszałek województwa łódzkiego Grzegorz Schreiber przedstawił 20 sierpnia szczegóły realizacji trzech projektów kolejowych w ramach Programu Uzupełnienia Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej – Kolej Plus w województwie łódzkim. Planowana jest budowa nowej linii kolejowej z Wielunia do Chorzewa Siemkowic, modernizacja wraz z elektryfikacją linii z Piotrkowa Trybunalskiego do Bełchatowa oraz elektryfikacja linii z Tomaszowa Mazowieckiego do Skarżyska Kaminnej.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w każdy wakacyjny piątek prowadzą akcję „Bezpieczny przejazd, szlaban na ryzyko”. Ambasadorzy Bezpieczeństwa w całej Polsce prowadzą „Bezpieczne piątki”, są to dodatkowe kontrole zachowania kierowców, rowerzystów i pieszych na przejazdach kolejowo – drogowych. Rozdawane są kierowcom, pieszym i rowerzystom ulotki z informacją jak bezpiecznie przekraczać taki przejazd. Dziś akcja odbyła się w Wieluniu na przejeździe drogowo – kolejowym przy ulicy Sieradzkiej.
Drugą szansę dostał dawny budynek dworca Wieluń Dąbrowa. Należący obecnie do samorządu budynek nie będzie już jednak pełnił funkcji związanych z obsługą pasażerów.
Jeszcze w tym roku wygodniej pojedzie się do Katowic i Poznania z przebudowanego peronu w Wieluniu. Nowy peron będzie wyższy, wyposażony w wiatę, nowe ławki i dostępny dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły na inwestycję ok. 1 mln zł.
Był remont toru za 21 mln zł, ale to za mało, by realnie myśleć o połączeniach kolejowych pomiędzy Wieluniem a Wrocławiem. Perspektywa kolejnych inwestycji na linii 181 nie napawa optymizmem.